 
          
    
            Zarządzanie ładem 
korporacyjnym
      
  
  korporacyjnym
    
            Kultura korporacyjna
      
  
  Kultura korporacyjna
Grupa Kapitałowa Enea opiera swoją kulturę korporacyjną na jasno zdefiniowanych wartościach firmowych, na strategii rozwoju oraz na celach opisanych w Kodeksie Etyki Grupy Enea. 
Kodeks Etyki Grupy Enea jest zbiorem zasad i ideałów etycznych, który pomaga budować trwałe i przejrzyste relacje ze wszystkimi interesariuszami. Spółki Grupy kierują się wartościami wyznaczonymi przez Kodeks w codziennych kontaktach między sobą i z otoczeniem zewnętrznym - w ten sposób budują nowoczesną, innowacyjną grupę energetyczną. Fundamentalne wartości obowiązujące w całej Grupie to: 
- 
                
uczciwość 
- 
                
odpowiedzialność 
- 
                
bezpieczeństwo 
- 
                
kompetencja 
Kodeks Etyki Grupy Enea jest elementem systemu Compliance. Każdy pracownik powinien znać jego zasady, które kształtują indywidualne postawy i rozwijają kulturę organizacyjną.
    
            Przeciwdziałanie korupcji i mechanizmy zgłaszania naruszeń
      
  
  Przeciwdziałanie korupcji i mechanizmy zgłaszania naruszeń
Kwestie przeciwdziałania korupcji uregulowano w Kodeksie Etyki Grupy Enea oraz uszczegółowiono m.in. w Polityce Compliance Grupy Enea, Procedurze Zgłaszania Naruszeń i Ochrony Sygnalistów w Enea S.A., Kodeksie Kontrahentów Grupy Enea i w Zasadach przyjmowania i wręczania upominków w Grupie Enea. Kodeks Etyki jednoznacznie wyraża brak akceptacji i bezkompromisowe stanowisko wobec wszelkich przejawów korupcji, w tym przyjmowania łapówek. Dokument zabrania pracownikom czerpania oraz oferowania korzyści z tytułu sprawowanych funkcji i podkreśla znaczenie nieprzyjmowania i niewręczania upominków, które mogłyby wpłynąć na obiektywne wykonywanie obowiązków służbowych. 
Spółki Grupy Kapitałowej Enea systemowo dbają o skuteczną komunikację w zakresie zapobiegania korupcji dzięki dostosowywaniu bieżących działań do specyfiki spółek oraz do potrzeb pracowników. Grupa wdrożyła spójne i obowiązkowe szkolenia e-learningowe z zakresu Compliance, zasad przyjmowania i wręczania upominków oraz zapobiegania korupcji dla wszystkich pracowników i dla osób rozpoczynających pracę. 
| [DR G1-3.R.21.b] Odsetek osób pełniących funkcje narażone na ryzyko objętych programami szkoleniowymi¹ | |
|---|---|
| Liczba osób pełniących funkcje narażone na ryzyko | 6 058 | 
| Liczba osób pełniących funkcje narażone na ryzyko objętych programami szkoleniowymi | 6 026 | 
| Odsetek osób pełniących funkcje narażone na ryzyko objętych programami szkoleniowymi | 99,47% | 
¹ Za osoby objęte programami szkoleniowymi uznaje się osoby podlegające obowiązkowym szkoleniom.
Kwestię uwzględniania kryteriów społecznych i środowiskowych przy wyborze kontrahentów opisuje Polityka Zakupowa Grupy Kapitałowej Enea. Regulacja wdraża możliwość zastosowania przez spółki Grupy kryteriów pozacenowych przy wyborze kontrahentów, w tym uwzględnienie:
 
                               
                              